TESO / ReBoTex: Klantgerichtheid & Leiderschap

De relatie tussen TOP en TESO (Texels Eigen Stoomboot Onderneming) en haar dochter ReBoTex (Restaurant Bootdienst Texel) gaat al meer dan 20 jaar (!) terug.

De veerdienst bestaat meer dan 100 jaar en voorziet jaarlijks in het vervoeren van 3,3 miljoen passagiers en 1,3 miljoen auto’s. De schepen maken samen 13.800 afvaarten per jaar. Het spreekt voor zich dat verzoer van personen om een professionele, klantgerichte, representatieve en veerbare organisatie vraagt.

dokter-wagemaker Het bijzondere karakter van TESO en ReBoTex vraagt vrijwel altijd om maatwerk.

Al in de jaren negentig werkten we samen aan de ontwikkeling van de organisatie en hun mensen middels trainingen op het gebied van communicatie, vergaderen, functioneringsgesprekken, etc.

Alle medewerkers met een loketfunctie en medewerkers die op een andere manier met klanten in persoonlijk contact kwamen een training van TOP gevolgd genaamd ‘Klantgerichtheid en omgaan met agressie’. De resultaten waren direct zichtbaar in het jaarlijks terugkerend onderzoek naar klanttevredenheid.

Afgelopen jaar hebben we mogen werken aan leiderschapsontwikkeling binnen ReBoTex. Een combinatie van een training effectief leidingeven, gevolgd door coachingssessies hebben ertoe geleid dat de mensen in deze organisatie (nog) beter zijn gaan presteren.

Momenteel kijken TESO, ReBoTex en TOP samen op welke manier ze de klantgerichtheid en het prestatieniveau blijvend kunnen garanderen.

Een aantal opmerkingen van de cursisten:

Woordwolk TESO-ReBoTex